Με την λέξη πόλεμο , εννοούμε την την ένοπλη αναμέτρηση δύο ή περισσοτέρων ομάδων ανθρώπων.
Έτσι την καταλαβαίνουν και οι δυο μεγάλοι θεωρητικοί του πολέμου ο Κινέζος Sun-Tzu και ο Γερμανός Κλάουζεβιτς. Όμως η ηρακλειτική έννοια είναι πολύ περισσότερο πλατιά
Με την λέξη πόλεμο ο Ηράκλειτος εννοούσε την συνεχή αλληλεπίδραση των πάντων επί τους πάντες.
Αυτή η αλληλεπίδραση που μπορεί να πάρει πολλές μορφές, οδηγεί σε μη τελειωτικές καταστάσεις,.
Καταστάσεις που φαινομενικά ίσως διατηρούν την ηρεμία στην επιφάνεια, αλλά στο βάθος δεν σταματά ποτέ ο πόλεμος μεταξύ τους.
Φυσικά υπάρχουν πολλοί αλλολλοεξαρτόμενοι παράγοντες σε κάθε κατάσταση, αλλά συνήθως και στην εξέλιξή τους διακρίνονται δύο αντίθετες κινητήριες βασικές δυνάμεις αντίθετες, κάθετες μεταξύ τους.
Αυτό συμβαίνει σε κάθε περίπτωση μπρος στα μάτια μας σε όλα τα γεγονότα, είτε αφορούν προσωπικές σχέσεις, κοινωνικές η φαινόμενα της Φύσης.
Αυτό διέκρινε και ο Φρουδ και ανακάλυψε σαν τις κινητήριες δυνάμεις του ανθρώπινου ψυχισμού τα βασικά ένστικτα. Το σεξουαλικό-αγάπη και το εγωιστικό -μίσος-.
Έτσι την καταλαβαίνουν και οι δυο μεγάλοι θεωρητικοί του πολέμου ο Κινέζος Sun-Tzu και ο Γερμανός Κλάουζεβιτς. Όμως η ηρακλειτική έννοια είναι πολύ περισσότερο πλατιά
Με την λέξη πόλεμο ο Ηράκλειτος εννοούσε την συνεχή αλληλεπίδραση των πάντων επί τους πάντες.
Αυτή η αλληλεπίδραση που μπορεί να πάρει πολλές μορφές, οδηγεί σε μη τελειωτικές καταστάσεις,.
Καταστάσεις που φαινομενικά ίσως διατηρούν την ηρεμία στην επιφάνεια, αλλά στο βάθος δεν σταματά ποτέ ο πόλεμος μεταξύ τους.
Φυσικά υπάρχουν πολλοί αλλολλοεξαρτόμενοι παράγοντες σε κάθε κατάσταση, αλλά συνήθως και στην εξέλιξή τους διακρίνονται δύο αντίθετες κινητήριες βασικές δυνάμεις αντίθετες, κάθετες μεταξύ τους.
Αυτό συμβαίνει σε κάθε περίπτωση μπρος στα μάτια μας σε όλα τα γεγονότα, είτε αφορούν προσωπικές σχέσεις, κοινωνικές η φαινόμενα της Φύσης.
Αυτό διέκρινε και ο Φρουδ και ανακάλυψε σαν τις κινητήριες δυνάμεις του ανθρώπινου ψυχισμού τα βασικά ένστικτα. Το σεξουαλικό-αγάπη και το εγωιστικό -μίσος-.
Μπορούμε τον πόλεμο του Ηράκλειτου να δούμε και σαν την καταστροφή. Και βέβαια η παλαιοντολογία, τουλάχιστον, και η Κοινωνική Ανθρωπολογία (με την Ιστορία και τη Γεωγραφία) το απέδειξαν... Πολύ ωραία ανάρτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ Δείμο. Ναι η καταστροφή είναι όπως και η δημιουργία μέρος του παγκόσμιου γίγνεσθαι-παιγνιδιού όπως το όριζε ο Ηράκλειτος-
ΑπάντησηΔιαγραφή