Στην σημερινή πολυσύνθετη εποχή που το κριτήριο της απόλυτης αλήθειας αμφισβητείται , ο τρόπος επικοινωνίας και παρουσίασης της πραγματικότητας έχει απογειωθεί και έχει απωθήσει την πραγματική αλήθεια στο περιθώριο ,φέρνοντας τον Γοργία και πάλι στο προσκήνιο.
Ο Γοργίας ήταν ο πρώτος που απέρριψε την μια απόλυτη αλήθεια , πιστεύοντας ότι ο άνθρωπος έχει όχι γνώση αλλά μόνο γνώμη για την πραγματικότητα , συγκεντρώνοντας την προσοχή του στην επικοινωνία , που γι΄αυτόν ήταν ,, πειθούς δημιουργός,, δηλαδή μέθοδο για να διατυπώνει ο άνθρωπος την γνώμη του με τρόπο πειστικό και να πετυχαίνει τους στόχους του.
Η επικοινωνία είπε ,, δυνάστης μέγας εστίν, ος σμικροτάτω σώματι και αφανεστάτω θειότατα έργα αποτελεί . δύναται γαρ και φόβον παύσαι και λύπην αφελείν και χαρά ενεργάσασθαι και έλεον επαυξήσαι,,.
Ο επικοινωνιακός λόγος επενεργεί στον ψυχισμό του ανθρώπου όπως τα φάρμακα στο σώμα, και τόνισε ότι εκεί στηρίζονται η μαγεία και η θρησκεία για να ,,γοητεύσουν,, την ψυχή στην κατάσταση που επιθυμούν.
Σήμερα όλη η τέχνη της πολιτικής, διαφήμισης, μάρκετινγκ, δημοσίων σχέσεων και γενικά όλων των ανθρώπινων σχέσεων , ακόμη και των ερωτικών , κυριαρχούνται από την τέχνη της επικοινωνίας
Πόσο όμως μπορεί να κρατήσει η υπεροχή του φαινομενικού πάνω στο πραγματικό?.
Ο Γοργίας ήταν ο πρώτος που απέρριψε την μια απόλυτη αλήθεια , πιστεύοντας ότι ο άνθρωπος έχει όχι γνώση αλλά μόνο γνώμη για την πραγματικότητα , συγκεντρώνοντας την προσοχή του στην επικοινωνία , που γι΄αυτόν ήταν ,, πειθούς δημιουργός,, δηλαδή μέθοδο για να διατυπώνει ο άνθρωπος την γνώμη του με τρόπο πειστικό και να πετυχαίνει τους στόχους του.
Η επικοινωνία είπε ,, δυνάστης μέγας εστίν, ος σμικροτάτω σώματι και αφανεστάτω θειότατα έργα αποτελεί . δύναται γαρ και φόβον παύσαι και λύπην αφελείν και χαρά ενεργάσασθαι και έλεον επαυξήσαι,,.
Ο επικοινωνιακός λόγος επενεργεί στον ψυχισμό του ανθρώπου όπως τα φάρμακα στο σώμα, και τόνισε ότι εκεί στηρίζονται η μαγεία και η θρησκεία για να ,,γοητεύσουν,, την ψυχή στην κατάσταση που επιθυμούν.
Σήμερα όλη η τέχνη της πολιτικής, διαφήμισης, μάρκετινγκ, δημοσίων σχέσεων και γενικά όλων των ανθρώπινων σχέσεων , ακόμη και των ερωτικών , κυριαρχούνται από την τέχνη της επικοινωνίας
Πόσο όμως μπορεί να κρατήσει η υπεροχή του φαινομενικού πάνω στο πραγματικό?.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου